Hjälp för företag för e-anmälan på ytj.fi
Du kan lämna in en anmälan i e-tjänsten på ytj.fi om
- du är myndig, dvs. du har fyllt 18 år
- du har en finländsk personbeteckning
- du har personliga nätbankskoder eller ett mobil-ID eller ett chipförsett personkort (EID-kort).
Läs mer i anvisningarna om att underteckna e-anmälan.
I menyn hittar du mer information om följande:
- Allmänna ändringar via e-tjänsten
-
Adressuppgifter i e-tjänsten
- Underteckna anmälan
-
Betalning av behandlingsavgift
- Auktoriseringar
-
Egna anmälningar
Välj endast e-anmälningar i e-tjänsten på ytj.fi
När du lämnar in en anmälan i e-tjänsten på ytj.fi, kan du välja att ditt företag i fortsättningen lämnar in anmälningar endast på elektronisk väg.
Om du väljer enbart e-anmälningar, tar inte handelsregistret eller Skatteförvaltningen längre emot pappersblanketter (Y-blanketter) av ditt företag. Läs mer om att välja endast e-anmälningar på webbplatsen prh.fi.Öppnas i en ny flik
Kundsupport
Telefonrådgivning mån - fre (lna/msa)
029 5095700 (Handelsregistrets rådgivning) kl. 9 - 15
029 497 007 (Skatteförvaltning, registrering av aktiebolag) kl. 9 - 16.15
029 497 005 (Skatteförvaltning, enskilda näringsidkare samt öppna bolag och kommanditbolag)
kl. 9 - 16.15
Skicka supportbegäran med e-blankett.